Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7-26 (2018) Trang:
Tạp chí: International Journal of Foreign Language Teaching and Research

Research on using project work in teaching various disciplines has pointed out a number of challenges facing teachers. Similar research in the EFL classroom, however, has been under-researched. This study aimed to fill the gap with a report on the Vietnamese high school teachers’ challenges in implementing project-based learning in the setting of curricular innovation in English instruction nationwide. The participants of the study were thirty-three EFL teachers from sixteen high schools in both rural and urban areas of the Mekong Delta, Vietnam. With a questionnaire and an in-depth interview, both quantitative and qualitative data were collected. Data analysis indicated that the teachers faced major challenges in time management, adaptation of project activities, student support, and project assessment. These results provide useful implications for how innovative approaches can be successfully implemented, especially with respect to the kind of support EFL teachers need to make project-based learning more feasible in the Vietnamese educational context and similar ones.

Các bài báo khác
Số 26 (2013) Trang: 1-8
Tải về
Số 07 (2017) Trang: 118-125
Tải về
Số 34 (2014) Trang: 56-61
Tải về
Số 32 (2014) Trang: 67-74
Tải về
Số 33 (2014) Trang: 75-83
Tải về
10(107) (2016) Trang: 111-145
Tạp chí: Tạp chí KHCN Đại học Đà Nẵng
2 (2016) Trang: 50-63
Tạp chí: International E-Journal for Research in ELT
special edition (2016) Trang: 1-22
Tạp chí: Language Learner Autonomy: Teachers' beliefs and Practices in Asian contexts
(2015) Trang:
Tạp chí: the 7th engaging with Vietnam Conference and the 1st Vietnam-US higher education Forum
(2014) Trang: 17-23
Tạp chí: a conference on English language testing and assessment for school age learners, July 23-24
(2014) Trang:
Tạp chí: 10 Annual CamTESOL conference on English language teaching, Phompenh, Cambodia, 23-24 February
 

Crossref DOI of CTUJoS


BC thường niên 2018


Con số ấn tượng (VN | EN)


Bản tin ĐHCT


TCKH tiếng Việt


TCKH tiếng Anh

 
 
Vui lòng chờ...