Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
In: Manuel Alberto M. Ferreira (2021) Trang: 33-47
Tạp chí: Current Topics on Mathematics and Computer Science Vol. 9

Predicting student learning performance to suggest courses is a vital role of an academic adviser in the Intelligent Tutoring System (ITS) as well as the university's E-learning system.Many different approaches, such as classification, regression, association rules, and recommender systems, have been used to solve this problem. Recently, using collaborative filtering in the recommender system, particularly the matrix factorization technique, to develop the courses' recommendation system was a measurable success. Many breakthroughs have been made to increase prediction accuracy, such as leveraging student profiles, course features, or course relationships, but they have not yet been mined. This paper suggests a method for improving prediction accuracy by including course relationships into the course recommendation system. When we validate the published educational datasets, the experimental outcomes of the proposed approach are positive.

Các bài báo khác
In: T. K. Dang et al. (Eds.) (2021) Trang: 408-423
Tạp chí: Future Data and Security Engineering
9 (2020) Trang: 6375-6383
Tạp chí: International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering
(2017) Trang: 120-125
Tạp chí: The 9th International Conference on Knowledge and Systems Engineering (KSE 2017)
(2016) Trang: 1-6
Tạp chí: The Eighth International Conference on Knowledge and Systems Engineering (KSE 2016)
(2016) Trang: 181-188
Tạp chí: Kỷ yếu Hội nghị Quốc gia lần thứ IX “Nghiên cứu cơ bản và ứng dụng Công Nghệ thông tin (FAIR’9)
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...