Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
9 (2021) Trang: 104-116
Tạp chí: Journal of Trade Science
Liên kết:

This study aims to analyze the factors affecting customers' intention to use the MoMo e-wallet services in Can Tho city by applying the Exploratory Factor Analysis (EFA) method, based on data from 150 survey samples, including customers who used and have been using MoMo e-wallet service. The results highlight the impact of a number of factors on customers' intention to use the MoMo e-wallet services in Can Tho city, of which the most influencing factor is Perceived usefulness and ease of use, followed by Perceived trust, Social influence; Perceived cost has the opposite impact of the decision to use MoMo e-wallet services. For demographic factors, the ANOVA test indicates that there is no difference in intention to use among customers’ gender, age, occupation, education level and average income.

 
Các bài báo khác
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...