Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
41 (2022) Trang: 618-628
Tạp chí: Journal of Jilin University

The research was conducted to analyze the relationship between country-of-origin image, informational search intention, and imported fruit purchase intention of Vietnamese consumers. The data were collected from a survey of 259 consumers in two major cities in Vietnam, which are Ho Chi Minh City and Can Tho City. The results of the Structural Equation Modeling method (SEM) show that the product knowledge and product attachment have a positive effect on the country-of-origin image of the imported fruit. Besides, the imported fruit's country-of-origin image actively influences the informational search intention of consumers. Therefore, it promotes Vietnamese consumers’ imported fruit purchase intention.

Các bài báo khác
Số 42 (2016) Trang: 15-23
Tải về
7 (2023) Trang: 168 – 179
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
4 (2019) Trang: 8-15
Tạp chí: International Journal of Business Marketing and Management (IJBMM)
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...