Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Tháng 5 (2021) Trang: 21
Tạp chí: Dạy và học ngày nay
Liên kết:

In the trend of globalization and the massive educational reforms in Vietnam, defining and redefining the teachers’ teaching philosophy is essential to encourage the changes to better suit the new era of learning situations. This paper investigates the ELT teachers’ cognitive tendency between the borderline of oppressive education and critical theories for emancipation using an empirical study. The ELT teachers in different types of institutions were selected to do the survey with open-ended questions for data collection regarding their teaching reality and demands of the future transformation in their career. The data was then analyzed using Padilla’s technique of unfolding matrix to classify the data relevant to different categories which could be recognized in different critical pedagogical perspectives of Paulo Freire, Jacques Rancière, and Gert Biesta. The research findings imply that the ELT participants contradict themselves between their teaching reality and their future demands for the next generations of language learners although they claim the thorough understandings of how the languages should be learned in the contemporary era.

 
Các bài báo khác
Đặc biệt (2021) Trang: 177-181
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và Xã hội
5 (2020) Trang: 95-114
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...