Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
5 (2020) Trang: 48-66
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Liên kết:

This article explores the EFL teenage learners’ knowledge of common English idioms in a Vietnamese context. Seventy-six teenage students between 14 to 17 years old, including 33 males and 43 females participated in an idiom test. The test consisted of 50 idioms selected from common English proficiency test books and the lists of common idioms by Grant (2007) and Liu (2003). Descriptive statistics showed that the students had very limited idiomatic knowledge. This finding uncovers the needs for idiom instruction. Based on the literature, the current paper proposes an instructional direction for improving their knowledge of idioms.

Các bài báo khác
3 (2020) Trang: 92-119
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...