Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
22 (2021) Trang: 110-123
Tạp chí: Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE

This study was conducted to investigate student barriers to the prospect of online learning in Vietnam, in
the context of Covid-19 pandemic. This mixed-method study attracted the participation of 1165 students
from twelve universities and nine high schools across thirteen provinces in the Mekong Delta. The findings
revealed the additional three obstacles from the qualitative data analysis including (1) geographical features,
(2) the economic status of Vietnamese people, and (3) Vietnamese culture and traditions in addition to the
six groups of barriers being re-confirmed from Berge’s framework (2005). The results of Binary Logistic
Regression testified the negative impacts of obstacles in Learner Motivation, Cost and Access to the Internet,
and Social Interaction on the prospects of online learning, though it is predicted to go farther in education
in Vietnam in the future.

 
Các bài báo khác
2 (2022) Trang: 45-54
Tạp chí: Journal of Educational Management and Instruction
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...