Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2023) Trang: 614-627
Tạp chí: The Fourth International Conference on Business, Economics & Finance

This paper aims at eliciting consumer preferences for last-mile delivery for Fast Moving Consumer Good (FMCGs), a case study in Can Tho city, Vietnam. An experiment was conducted to collect data from household consumers living in urban areas of the city. We used Conjoint Analysis to process the collected data. The result indicates that the most important factor affecting consumers’ evaluation of the lastmile delivery service is order size, followed by delivery speed and delivery distance. The study also reveals that the delivery fee for which consumers are willing to pay (WTP) ranges from VND 10,800 to VND 23,600 contingent on delivery distance, delivery speed and order value. Some managerial implications are discussed to help Omni-channel retailers to design and pricing delivery service to attract and retain
consumers.


Các bài báo khác
Nguyen Hoang Thuan, Hung Nguyen, Hiep Cong Pham và Alrence Halibas (2023) Trang: 169-179
Tạp chí: Business Innovation for the Post-pandemic Era in Vietnam
1 (2022) Trang: 235-245
Tạp chí: International Conference on Investment and Development for Agricultural Markets and Rural Tourism
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...