Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
3 (2023) Trang: 102-111
Tạp chí: VNU Journal of Economics and Business

The study examines the effects of product attributes on consumers' willingness to pay for organic oranges in Long Xuyen and estimates the consumers’ willingness to pay for each attribute. The method of the choice experiment (CE) was used to analyze the organic orange consumption behavior of households, with a data source of 171 consumers representing urban households in Long Xuyen City from April 2021 to June 2021. The conditional Logit model (CL) estimates the consumers’ willingness to pay for organic oranges’ attributes. The research results show that factors that positively affect consumers' willingness to pay include quality class, product traceability, organic certification labeling, and organic content. Besides, price has a negative effect on consumer utility and consumers' willingness to pay, from highest to lowest, including organic content, an organic certification label, product traceability, and a quality class.

Các bài báo khác
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...