Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2023) Trang: 158-173
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

There is an increased attention to research into the use of mind mapping as a useful tool for enhancing students’ reading comprehension. However, few studies have been conducted to examine the effects of mind mapping at the reading stage on students’ reading comprehension within the Vietnamese context. This paper therefore investigates the effects of mind mapping on 11th graders’ reading comprehension and their attitudes towards this strategy. Participants in this study include 60 students at a local school in Kien Giang province. The data discussed in this paper include tests and interviews. The findings reveal that using mind mapping in the teaching process of reading texts had a moderate impact. Pedagogical implications for teachers and school administrators are presented. Keywords: mind mapping, reading comprehension, while-reading stage

 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...