In Vietnam, using ICT in teaching and learning all subjects in secondary schools has been encouraged since many years ago; particularly for mathematics, Geometer's Sketchpad have been popular. As we knew, in the fast-growing trend of information technology, much of software appeared which was very helpful for users. Among dynamic software packages for teaching and learning mathematics, GeoGebra was one such new software; the strong point of this software is the combination of dynamic geometry, algebra, calculus and spreadsheet; therefore, it is very comfortable for teachers and students. As a lecturer of the School of Education, Can Tho University, I found it necessary to introduce GeoGebra to the teachers of provinces in Mekong Delta - Vietnam. In 2014, we have just opened a training course on how to apply GeoGebra to teaching mathematics; there were 27 secondary school teachers in Mekong Delta (Vietnam) attending. The result was that all participants began to prefer GeoGebra, also agreed that it is very handy and helpful in teaching mathematics.
Nguyễn Phú Lộc, Nguyễn Văn Nu, 2015. Tổ chức toán học đối với khái niệm đạo hàm: Một nghiên cứu theo cách tiếp cận didactic toán. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 36: 24-29
Nguyễn Phú Lộc, Trần Công Thái Học, 2014. LỖI CỦA HỌC SINH TRONG GIẢI TOÁN GIẢI TÍCH: NGHIÊN CỨU ĐIỀU TRA HỌC SINH VÀ GIÁO VIÊN Ở THỊ XÃ TÂN CHÂU - TỈNH AN GIANG. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 34: 27-33
Nguyễn Phú Lộc, Huỳnh Thanh Liêm, 2015. Tổ chức toán học đối với khái niệm tích phân: Một nghiên cứu theo cách tiếp cận didactic toán. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 39: 32-37
Nguyễn Phú Lộc, Diệp Văn Hoàng, 2014. Tổ CHứC TOáN HọC ĐốI VớI ĐịNH SIN: MộT KHảO SáT THEO CáCH TIếP CậN NHÂN CHủNG HọC TRONG DIDACTIC TOáN. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 33: 90-97
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên