Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 29(2021) Trang: 329–348
Tạp chí: International Journal of Early Years Education

This paper presents a unique perspective into challenges faced by kindergarten teachers in engaging children in Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (STEAM) education in Vietnam. It reports on teachers’ perspectives of an adaptation of immersive learning experiences (ILE), to develop understanding of pedagogical approaches to STEAM education in real-world contexts. The study adopted a qualitative and interpretivist methodology, engaging 105 teachers in informal and collaborative activities. Their perceptions were gathered via participatory tools; photographic images recorded how they engaged with ILE. Data analysis occurred using de Freitas’s fourdimensional framework. The study responds to evidence that STEAM education is not prevalent in Vietnamese schools, and reflects on the top-down siloed approach ubiquitous within its early childhood education (ECE) sector. Findings indicate the necessity for a prolonged period of training using ILE that enables teachers’ development of pedagogical approaches to STEAM education. Significantly, it provides new insight for a variety of stakeholders (including teacher trainers and policy makers) into the under-researched field of Vietnamese teachers’ pedagogical approaches in ECE, and extends its findings to countries adopting more formalised approaches to education.

Các bài báo khác
Số tạp chí 12(2021) Trang: 317-326
Tạp chí: Advances in Concrete Construction
Số tạp chí 133(2021) Trang:
Tạp chí: International Journal of Electrical Power and Energy Systems
Số tạp chí 2021(2021) Trang: e13748
Tạp chí: Environmental Progress & Sustainable Energy
Số tạp chí 1(2021) Trang: 1-18
Tạp chí: Neural Computing and Applications
Số tạp chí 1(2021) Trang: 1-26
Tạp chí: Computational Economics
Số tạp chí 2(2021) Trang: 1-21
Tạp chí: Annals of Operations Research


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...