Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 20(2021) Trang: 82-95
Tạp chí: Industrial Engineering & Management Systems

E-commerce has been constantly evolving and increasingly popular in Vietnam recent years. In the global competitive environment as today, it requires a systematical process to evaluate and make a comparision among e-commerces as the references for customers’ decisions and business strategies development. This study proposes a methodology to evaluate the competitive advantages of online shopping websites including Lazada, Tiki, Shopee and Sendo in a case study in Vietnam. In the study, the Fuzzy Analytic Hierarchy Process (F-AHP) method is used to build the set of criteria weights. Fuzzy-Technique for Order of Preference by Similarity to Ideal Solution (F-TOPSIS) approach is then applied to evaluate and rank four websites. The results show that A1 is the most appreciated among the four proposed websites, follows by A3, A4 and A2, respectively. From the result, the business managers reconigze their advantages as well as disadvantages, inorder to build suitable strategies for business development.

Các bài báo khác
Số tạp chí 13(2021) Trang: 240-274
Tạp chí: International journal of Applied Management Science
Số tạp chí 5(2021) Trang: 559-563
Tạp chí: Tropical Journal of Natural Product Research
Số tạp chí 68(2021) Trang: 2913-2923
Tạp chí: CMC-COMPUTERS MATERIALS & CONTINUA
Số tạp chí 19(2021) Trang: 8-12
Tạp chí: nternational Journal of Innovations in Engineering and Technology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...