ABSTRACT
The current study investigates the extent of strategies used in multiple-choice tests by 131 EFL students of Nguyen Binh Khiem High School for the Gifted, Vinh Long city, Vietnam. The sample means of all of the three strategies ? cognitive, metacognitive, and compensation (M = 3.61, SD = .51; M = 3.64, SD = .54; M = 4.11, SD = .46, respectively) were shown. On the basis of the findings, the researchers made some pedagogical implications for teaching and learning English in Vietnamese high school context.
Keywords: cognitive, metacognitive, compensation, multiple-choice tests
Title: The strategies used in multiple-choice tests by EFL high school students
TO?M TĂ?T
Ba?i nghiên cư?u na?y khảo sát mư?c đô? sư? du?ng chiê?n thuâ?t trong khi làm ba?i kiê?m tra tră?c nghiê?m cu?a 131 ho?c sinh trươ?ng trung ho?c phô? thông (THPT) chuyên Nguyê?n Bi?nh Khiêm, Tha?nh phô? Vi?nh Long, Viê?t Nam. Mư?c đô? trung bi?nh cu?a 3 loa?i chiê?n thuật đươ?c ti?m ra: chiê?n thuật nhâ?n thư?c ((M = 3.61, SD = .51), chiê?n thuật siêu nhâ?n thư?c (M = 3.64, SD = .54), chiê?n thuật đê?n bu? (M = 4.11, SD = .46). Dựa trên kết quả đo?, nho?m nghiên cư?u đưa ra mô?t sô? đê? xuâ?t cho viê?c da?y va? ho?c tiê?ng Anh ơ? ca?c trươ?ng THPT ơ? Viê?t Nam.
Tư? kho?a: nhâ?n thư?c, siêu nhâ?n thư?c, sư? đê?n bu?, ba?i kiê?m tra tră?c nghiê?m