Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2016) Trang: 3-19
Tạp chí: Marketing trong kỹ nguyên mới, Marketing số cho Doanh nghiệp, dự báo tiềm năng và thách thức, 15/10/2016, Đà Nẵng, Việt Nam
Liên kết:

The study investigates the drivers of acceptance of customers living in Can tho city in direction of mobile marketing communication based on Technology Acceptance Model (TAM) and Theory of Reasoned Action (TRA). Mobile marketing refers delivering promotion messages by smart phone via text message, MMS, social networks, games, and shopping applications… The study aims (1) to identify the factors influencing the attitudes of customers toward mobile marketing, (2) to explore the antecedents drive customers’ acceptance. By adopting quantitative research, the study applies Confirmation Factors Analysis (CFA), Structural Equation Model (SEM) and bootstrapping method by roster in figuring out the drivers of acceptance toward mobile marketing. The outcome reveals attitude has a significant impact on consumers’ intension and continually intension affect acceptance of mobile marketing. While enjoyment and utility are explored as the major consideration by consumers, the study finds no relationship between irritation and attitude. In addition, the finding also gives valuable chance for mobile service providers in developing and designing the suitable mobile marketing program. The study further suggests for researching in one certain type of mobile marketing platform and enlarging to other regions to examine the change of impacts on mobile marketing acceptance.

Các bài báo khác
Số 07 (2017) Trang: 148-159
Tải về
Tập 54, Số 1 (2018) Trang: 210-217
Tải về
Số 50 (2017) Trang: 70-79
Tải về
(2018) Trang: 68-77
Tạp chí: The UHD-CTU-UEL International Economics and Business Conference 2018, UNIVERSITY OF ECONOMICS AND LAW, VIETNAM, 31/05 - 1/06/2018
(2017) Trang: 441-451
Tạp chí: UHD-CTU ANNUAL ECONOMICS AND BUSINESS CONFERENCE PROCEEDINGS - 2017; KHOA KINH TẾ ĐẠI HỌC CẦN THƠ; 13-14/01/2017
(2017) Trang: 426-440
Tạp chí: UHD-CTU annual Economics and Business Conference proceedings - 2017; Khoa Kinh Tế Đại Học Cần Thơ, 13-14/01/2017
(2015) Trang: 276-290
Tạp chí: Kỷ yếu hội thảo khoa học: Phát triển kinh tế xã hội Đồng Bằng Sông Cửu Long năm 2015, Địa điểm tổ chức Khoa Kinh Tế, Ngày 08, 09 tháng 12 năm 2015
 

CTUJoS indexed by Crossref

Vietnamese | English


BC thường niên 2019


Bản tin ĐHCT


TCKH tiếng Việt


TCKH tiếng Anh

 
 
Vui lòng chờ...