Thông tin chung: Ngày nhận: 03/09/2013 Ngày chấp nhận: 21/10/2013 Title: Academic advising undergraduate groups based on the approach of maximal tolerance class of set-valued information system Từ khóa: Hệ thống thông tin đa trị, Lớp tương đồng, Chia sẻ thông tin, Kết quả học tập, Kết quả rèn luyện Keywords: Set-valued information system, Tolerance class, Information-sharing, Academic performance, Personal training | ABSTRACT This paper proposes a new approach for academic advising, especially for undergraduate groups, based on the approach of maximal tolerance class in the set-valued information system to build groups of students with similar learning outcomes and training results. Based on these results, the academic advisors can organize and propose solutions for each group of similar students in an effective manner, and help the students with poor academic performance to find the solutions to overcome their weakness. At the same time, the academic advisors can also identify the similar groups of good learning outcome students so that the advisors can build groups for studying and doing scientific research to provide opportunities for students getting better in studying. TóM TắT Bài viết này giới thiệu một tiếp cận mới về tư vấn học tập nhóm bậc đại học dựa trên khái niệm lớp tương đồng lớn nhất (maximal tolerance class) của hệ thống thông tin đa trị (set-valued information system) để xây dựng các nhóm sinh viên có tương đồng về kết quả học tập, kết quả rèn luyện. Từ đó, cố vấn học tập có thể tổ chức tư vấn và đề ra những giải pháp cho mỗi nhóm sinh viên tương đồng một cách hiệu quả, giúp các sinh viên có kết quả học tập, rèn luyện yếu kém có hướng khắc phục tốt hơn. Đồng thời qua đó, cố vấn học tập cũng xác định được các nhóm sinh viên tương đồng về kết quả học tập và rèn luyện tốt, từ đó có thể xây dựng các nhóm học tập, nghiên cứu khoa học nhằm tạo cơ hội cho sinh viên không ngừng tiến bộ. |