Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2014
Số tạp chí 3(2014) Trang: 107-108
Tạp chí: International Journal of Scientific and Technology Research

Calculus in high schools is a discipline of advanced mathematics. Its intrinsic complexity is very high. Many researchers around the world have pointed out difficulties and obstacles that students have encountered when studying it. To understand a concept and a theorem of calculus is not easy; therefore, when solving calculus problems students cannot avoid errors. Find out the errors of students in mathematics learning have been a problem that several of mathematics educators around the world interested in. In this paper, we report the answers to the following two research questions: (1) In solving calculus problems, what errors have 12th grade - students committed? (2) What are the teachers' opinions about how often the errors of the students have occurred? The data collection was performed in high schools in Tan Chau town, An Giang province, Vietnam

Các bài báo khác
Số tạp chí 30(2014) Trang: 128-138
Tạp chí: International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation
Số tạp chí Volume XIV(2014) Trang: 15-20
Tạp chí: Global Journal of Human-Social Sciences
Số tạp chí 3(2014) Trang: 459-462
Tạp chí: International Journal of Engineering Research & Technology
Số tạp chí VOLUME 3, ISSUE 9(2014) Trang: 35-36
Tạp chí: International Journal of Scientific and Technology Research
Số tạp chí 5(2014) Trang: 1-8
Tạp chí: International Journal of Energy and Environmental Engineering
Số tạp chí 9(2014) Trang: 71-83
Tạp chí: The International Journal of Environmental Sustainability


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...