Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 6(2021) Trang: 153-167
Tác giả: Phạm Lan Anh
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

This paper examines the impact of indirect feedback on learners’ grammatical errors in English as a Foreign Language (EFL) writing classes. It also considers students’ attitudes towards indirect feedback. Fifty-six eleventh-grade students and one teacher-researcher participated in this empirical study. Three instruments used to collect both quantitative and qualitative data were pretest, posttest and delayed test on English writing as well as a questionnaire and individual interview on students’ attitudes towards indirect feedback. The results showed that the students in the experimental condition committed many fewer grammatical errors than their counterparts in the control group when errors were treated as a single group. The results also indicated that indirect feedback helped reduce more error categories and more errors in each category, especially those related to the simple past tense. Moreover, the participants in the experimental group had positive attitudes toward indirect feedback. These findings support the claim that indirect feedback may help reduce grammatical errors in student writing.

Các bài báo khác
Số tạp chí 9(2021) Trang: 103-110
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 9(2021) Trang: 20-26
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 6(2021) Trang: 210-215
Tạp chí: International Journal of Environment, Agriculture and Biotechnology
Số tạp chí 6(2021) Trang: 32-39
Tạp chí: International Journal of Environment, Agriculture and Biotechnology
Số tạp chí 5(2021) Trang: 1646-1652
Tạp chí: International Journal of Environment, Agriculture and Biotechnology
Số tạp chí 4(2021) Trang: 148-161
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
Số tạp chí 6(2021) Trang: 95-121
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 4(2021) Trang: 10-26
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí July & Aug(2021) Trang: 53-59
Tạp chí: International Journal of Agriculture and Biological Sciences
Số tạp chí 4(2021) Trang: 14-19
Tạp chí: International Journal of Agriculture and Biological Sciences
Số tạp chí 3(2021) Trang: 18-24
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 4(2021) Trang: 126-142
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 4(2021) Trang: 14-21
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 4(2021) Trang: 82-92
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 03(2021) Trang: 990-995
Tạp chí: International Journal of Innovation Scientific Research and Review
Số tạp chí 183(2021) Trang: 38-43
Tạp chí: International Journal of Computer Applications
Số tạp chí 9(2021) Trang: 202-218
Tạp chí: Archives of Business Research
Số tạp chí 4(2021) Trang: 232-243
Tạp chí: Journal of Economics, Finance and Management Studies
Số tạp chí 8(2021) Trang: 183-198
Tạp chí: European Journal of Education Studies


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...