Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 28(2023) Trang: 156–162
Tạp chí: Applied Computer Systems

Many people are interested in instrumental music. They may have one piece of song, but it is a challenge to seek the song because they do not have lyrics to describe for a text-based search engine. This study leverages the Approximate Nearest Neighbours to preprocess the instrumental songs and extract the characteristics of the track in the repository using the Mel frequency cepstral coefficients (MFCC) characteristic extraction. Our method digitizes the track, extracts the track characteristics, and builds the index tree with different lengths of each MFCC and dimension number of vectors. We collected songs played with various instruments for the experiments. Our result on 100 pieces of various songs in different lengths, with a sampling rate of 16000 and a length of each MFCC of 13, gives the best results, where accuracy on the Top 1 is 36 %, Top 5 is 4 %, and Top 10 is 44 %. We expect this work to provide useful tools to develop digital music e-commerce systems.

Các bài báo khác
Số tạp chí 5(2023) Trang: 40-51
Tạp chí: Journal of Education, Teaching and Social Studies
Số tạp chí 8(2023) Trang: 127-139
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 8(2023) Trang: 63-75
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-learning Studies
Số tạp chí 2(2023) Trang: 55–66
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí 13(2023) Trang: 169-184
Tạp chí: HO CHI MINH CITY OPEN UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE - ECONOMICS AND BUSINESS ADMINISTRATION
Số tạp chí 50(2023) Trang: 1458-1465
Tạp chí: Geojournal of Tourism and Geosites
Số tạp chí 19(2023) Trang: AJBSR.MS.ID.002567
Tạp chí: American Journal of Biomedical Science & Research
Số tạp chí 16(2023) Trang: 1-11
Tạp chí: i-manager’s Journal on Educational Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...