Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 22(2023) Trang: 258-280
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research

This study explores the perspectives of student teachers from Can Tho University, Vietnam, on the benefits and challenges of engaging in student exchange programs. Utilizing a quantitative research
approach, data was collected through a survey instrument consisting of multiple-choice and Likert-scale questions. The survey examined student teachers' perceptions of various advantages, including access to new knowledge, enhanced teaching skills, and valuable support from foreign partners and mentors. Additionally, it investigated challenges related to language differences, cultural norms, and time management. The findings shed light on the experiences of student teachers in exchange programs and reveal that one of the most significant reasons for their participation was the desire to expand their international networks and foster meaningful connections with students from other countries. These
insights provide valuable guidance for educational institutions in developing effective strategies and support systems to optimize the participation and satisfaction of student teachers in these programs.


Các bài báo khác
Số tạp chí 22(2023) Trang: 594-599
Tạp chí: Asian Journal of Plant Sciences
Số tạp chí 14(2023) Trang: 1339-1344
Tạp chí: Journal of Advances in Information Technology (JAIT)
Số tạp chí 66(2023) Trang: 389-401
Tạp chí: Xi'an Shiyou Daxue Xuebao (Ziran Kexue Ban)/Journal of Xi'an Shiyou University, Natural Sciences Edition
Số tạp chí 66(2023) Trang: 166-183
Tạp chí: Xi'an Shiyou Daxue Xuebao (Ziran Kexue Ban)/Journal of Xi'an Shiyou University, Natural Sciences Edition


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...