Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Số 03 (2016) Trang: 126-132
Tải về

ARTICLE INFO

 

ABSTRACT

Received date: 15/08/2015

Accepted date: 08/08/2016

 

Booming tourism industry recently has contributed significantly to the socio-economic development and structural change of many countries in the world, especially those of emerging economies. However, negative impacts resulted from tourism development of whatever forms – community-based tourism, ecotourism, etc. – should not be neglected. Thus, the tourism forms that can maximize the positive environmental and socio-economic effects while potentially minimizing the negative ones in the destinations where the host communities, tourists, and tourism enterprises interact are strongly encouraged. A tourism model named Professional Volunteering-based Tourism (PVBT) can become one. Based on the 2-week pilot study in rural areas around Cambodia, it can be seen that the PVBT is a highly feasible tourism form, remarkably benefiting the local people. In this paper, the author firstly describes what such a model is, followed by its organization and operation. The paper then examines the role that PVBT can play in community development, particularly in reducing the development gap between rural dwellers and urban ones, with a set of convincing proofs observed and collected in the two provinces in Cambodia where the pilot studies had been carried out in Kampong
Speu and Kandal Provinces (Cambodia) in August and September 2013 respectively.

KEYWORDS

Professional volunteering-based tourism (PVBT), community-based tourism (CBT), sustainable tourism, intra-state development gap

Cited as: Quang, N.M., 2016. Professional volunteering-based tourism and its role in narrowing the intra-state development gap in Asean countries: An empirical study in Cambodia. Can Tho University Journal of Science. Vol 3: 126-132.

Các bài báo khác
Số 04 (2016) Trang: 140-148
Tải về
Số 41 (2015) Trang: 35-42
Tải về
7 (2019) Trang: 78-99
Tạp chí: Journal of Educational and Human Resource Development
(2019) Trang: 602-618
Tạp chí: International Conference on Innovation in Learning and Teacher Education
21 (2019) Trang: 23-28
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam
24 (2019) Trang: 60-68
Tạp chí: Journal of Humanities and Social Science
2019 (2019) Trang: 129-142
Tạp chí: Routledge Research in Education
3 (2019) Trang: 43-45
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
5 (2018) Trang: 27-30
Tạp chí: Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam
11 (2018) Trang: 61-65
Tạp chí: Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam
(2018) Trang: 203-213
Tạp chí: Hội thảo Đào tạo kỹ năng mềm đáp ứng nguồn nhân lực Cách mạng 4.0, TP.HCM, 10/2018
28 (2017) Trang: 31-38
Tạp chí: The Diplomat
(2017) Trang: 59-73
Tạp chí: The 5th International Conference on Education for Sustainability
02 (2017) Trang: 40-44
Tạp chí: International Policy Digest
27 (2017) Trang: 70-77
Tạp chí: The Diplomat
11 (2017) Trang: 18-20
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
10 (2017) Trang: 57-59
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Việt Nam
in Mikio Oishi (2015) Trang: 61-87
Tạp chí: Contemporary Conflicts in Southeast Asia: Towards a new ASEAN Way of conflict management
(2014) Trang: 302-309
Tạp chí: Hội thảo khoa học Cán bộ trẻ các trường ĐHSP Toàn quốc lần IV (Đại học Hải Phòng 4/2014)
1 (2013) Trang: 389
Tạp chí: HT cán bộ trẻ các trường DHSP toàn quốc
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...