Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2018) Trang: 132-137
Tạp chí: Developing Educational Professionals in Southeast Asia DEPISA 05

In recent years, the improvement in learning and teaching English for Specific Purposes (ESP) is attracting more interest from universities and managers in Vietnam. ESP students are usually adults who already have some knowledge of English and are learning the language to communicate a set of professional skills as well as performing job-related functions. The ESP program is therefore built on assessment of purpose, needs and functions for which English is required, as well as the expectations of ESP learners who attend such courses. Previous research reflects the reality as well as the difficulties of the situation where the curriculum, teaching materials, learners and teachers are facing challenges. According to Evans and St. John (1998) the teacher, course designer and material provider, collaborator, researcher and evaluator are the key roles which have been identified for ESP practitioners. ESP teachers bear the extra burden of being familiar with content. This study aimed to identify the difficulties in learning and teaching an ESP program for tourism students at Can Tho University (CTU). It was found that ESP teaching should not be limited to the formal instructional setting but incorporate other methods, such as self-access study, project work, and cooperative learning in the learning-teaching program. It was found that learners should actively participate in the process of content material selections, curriculum development and teaching methodology to ensure motivation of the program participants. The article gives some recommendations for improving effectiveness in learning and teaching ESP that would help students meet the English requirements for their work and lives.

Các bài báo khác
Volume 5, 2018 (2018) Trang: 211-215
Tạp chí: International Journal for Studies on Children, Women, Elderly And Disabled (IJCWED)
(2017) Trang: 331 - 340
Tạp chí: Hôị Thảo Bảo tồn và Phát huy các giá trị văn hóa ĐBSCL trong quá trình hội nhập&phát triển, Khoa Khoa học xã hội Nhân văn, ngày 28/11/2017
(2017) Trang: 54-63
Tạp chí: HỘI THẢO QUỐC TẾ VIỆT NAM HỌC LẦN THỨ 3 NĂM 2017, TRƯỜNG ĐẠI HỌC KHXHNV, HỒ CHÍ MINH, 02/8/2017
01 (2016) Trang: 307-320
Tạp chí: Hội thảo khoa học quốc tế công tác xã hộ với gia đình và trẻ em
1 (2013) Trang: 119
Tạp chí: Hội nghị Khoa học Sinh viên - Học viên cao học - Nghiên cứu sinh khoa Kinh tế - Quản trị kinh doanh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...