Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Vol. 54, No. 2 (2018) Trang: 90-97
Tải về

Article info.

 

ABSTRACT

Received 12 Feb 2017
Revised 03 Apr 2017

Accepted 30 Mar 2018

 

Flipping is a creative way for teachers to maximize class time for students’ practices. Motivated by relatively productive results of flipped instructional method in teaching content subjects, the current study employed a quasi-experimental design including pre- and post- speaking tests, a questionnaire and a semi structured interview to examine the effects of a flipped classroom model on EFL (English as a foreign language) students’ speaking performance. Students’ attitudes towards the model were further explored. The results showed that the students improved their speaking skills thanks to the flipped model, and they had a positive perception about the model. The study provides useful implications of integrating flipped instruction in foreign language teaching.

Keywords

Blended learning, flipped classroom, perception, speaking performance

Cited as: Quyen, T.T.T and Loi, N.V., 2018. Flipped model for improving students’ English speaking performance. Can Tho University Journal of Science. 54(2): 90-97.

Các bài báo khác
Vol. 11, No. 2 (2019) Trang: 51-60
Tải về
7 (2017) Trang: 7-14
Tạp chí: IOSR Journal of Research and Method in Education
(2014) Trang:
Tạp chí: 10 Annual CamTESOL conference on English language teaching, Phompenh, Cambodia, 23-24 February
 

Crossref DOI of CTUJoS


BC thường niên 2018


Con số ấn tượng (VN | EN)


Bản tin ĐHCT


TCKH tiếng Việt


TCKH tiếng Anh

 
 
Vui lòng chờ...