Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Volume 2017, Issue 7 (2017) Trang: 210-220
Tạp chí: Journal of Mathematics and Statistical Science
Liên kết: www.ss-pub.org

In Vietnam, the teaching of probability gives an important place to a « classical » approach based on the formula of Laplace, and inferential statistics is seen as an application. Moreover, the teaching does not include the use of software, generic or dedicated to statistics. This leads to difficulties that have special meaning for students of other disciplines as mathematics, to be prepared for an understanding of random phenomena and a statistical approach in real life. This article aims to assess the possibility of introducing "viable" innovations in teaching probability and statistics at the university level in Vietnam, and the improvements that these innovations bring to the understanding of the students.

Các bài báo khác
Tập 56, Số CĐ Tự nhiên (2020) Trang: 28-35
Tải về
Tập 54, Số 9 (2018) Trang: 81-93
Tải về
ISSN: 2496-1027 (2016) Trang: 221-230
Tạp chí: First conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics
ISBN 978-604-947-988-5 (2017) Trang: 203-214
Tạp chí: Hội thảo quốc tế về Didactic Toán lần thứ 6 tại ĐHSP TP Ho Chi Minh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...