Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
11 (2022) Trang: 1865-1875
Tạp chí: European Journal of Educational Research

This investigation examined English as a foreign language (EFL) teachers’ perceptions of their self-efficacy in using instructional strategies in the context of the Mekong Delta of Vietnam. The research was designed as a descriptive research collecting quantitative and qualitative data from a questionnaire and semi-structured interviews. Forty-six Vietnamese EFL teachers were invited to partake in the study. The results indicated that participants were in general confident in using instructional strategies in their English classes. Specifically, the participants were highly confident in their abilities to use multimedia (M=4.41), assessment techniques (M=4.35), and classroom English (M=4.35). The study also indicated that participants were not confident in evaluating the level of task difficulty (M=3.37), dealing with unmotivated students (M=3.57), and meeting students’ particular needs for support (M=3.62). Pedagogical implications and recommendations were addressed to help manifold stakeholders at the end of this paper.

Keywords: EFL teachers, instructional strategies, teachers’ self-efficacy, the Mekong Delta of Vietnam.

Các bài báo khác
Số 10 (2008) Trang: 169-175
Tải về
27 (2023) Trang: 350–351
Tạp chí: International Journal for Academic Development
8 (2022) Trang: 449-464
Tạp chí: International Journal of Educational Methodology
Sách tham khảo (2017) Trang:
Tạp chí: Nhà xuất bản Đại học Can Thơ
3(1) (2017) Trang: 180-197
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
5 (4) (2017) Trang: 695-709
Tạp chí: Studies in English Language Teaching
Vol 11 (2014) Trang: 63-91
Tạp chí: The Journal of Asia TEFL
1 (2013) Trang: 181
Tạp chí: HTKH Tâm lí học và vấn đề cải thiện môi trường giáo dục hiện nay
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...