Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 9(2021) Trang: 1658-1675
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Liên kết:

Analogous reasoning has some important roles in mathematics instruction, such as constructing the meaning of knowledge, formulating hypotheses, solving math problems, predicting, and preventing and correcting student errors. Because of these roles, teachers are encouraged to use the analogy in their mathematics teaching strategies. This study was intended to promote master students and pre-service teachers to utilize analogous reasoning in teaching mathematics. The sample included 61 pre-service teachers and 47 master students in mathematics education. They were taught theoretical foundations of analogy, teaching with the analogy, and models of teaching by analogy, then they were instructed to analyze textbooks and design lesson plans that used analogous reasoning in teaching specific contents in high schools. The data collected included their worksheets and analyzed mainly qualitatively, including using a scale to assess how well they used analogous reasoning in teaching mathematics. The results revealed that the participants made progress in analyzing textbooks about analogy inference. As a result, they had effective orientations in the design of student-guided lessons using inference to find new knowledge, thus promoting learners' activeness. Additionally, some suggestions were drawn for teachers and students when using analogous reasoning.

Các bài báo khác
Số tạp chí 0(2021) Trang: 1-18
Tác giả: Lâm Quốc Anh
Tạp chí: Vietnam Journal of Mathematics
Số tạp chí 4-september(2021) Trang: 244-2487
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 3(2021) Trang: 38-43
Tạp chí: International Journal of Clinical Biology and Biochemistry
Số tạp chí 3(2021) Trang: 38-48
Tạp chí: Journal of Science and Technology research
Số tạp chí 3(2021) Trang: 1627
Tạp chí: Journal of Science and Technology research
Số tạp chí 4(2021) Trang: 149-155
Tác giả: Phan Anh Tú
Tạp chí: Journal of Economics, Finance and Management Studies
Số tạp chí 9(2021) Trang: 186-201
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 8(2021) Trang: 478-499
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí Volume 04 Issue 09 September 2021(2021) Trang: 2345-2349
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 8(2021) Trang: 221-241
Tạp chí: Journal of English Education and Linguistic Studies
Số tạp chí 22(2021) Trang: 1327-1352
Tạp chí: Journal of Nonlinear and Convex Analysis
Số tạp chí 42(2021) Trang: 583–607
Tạp chí: Numerical Functional Analysis and Optimization
Số tạp chí 40(2021) Trang: 1-18
Tạp chí: Computational and Applied Mathematics
Số tạp chí 78(2021) Trang: 769 - 792
Tạp chí: Computational Optimization and Applications
Số tạp chí 4(2021) Trang: 152-166
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 4(2021) Trang: 177-190
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 5(2021) Trang: 85-102
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 33(2021) Trang: 144
Tạp chí: Livestock Research for Rural Development
Số tạp chí Vol. 27(2021) Trang: 1485-1495
Tác giả: Trần Vang Phủ
Tạp chí: Journal of Contemporary Issues in Business and Government
Số tạp chí 20(2021) Trang: 1035-1046
Tạp chí: Empirical Economics Letters


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...