Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 8(2021) Trang: 221-241
Tạp chí: Journal of English Education and Linguistic Studies

Previous studies were conducted to discover the use of L1 in EFL classrooms, however, few studies investigated the students’ perception towards the teachers’ use of L1 in EFL classrooms, especially those for English – majored students. The present study was conducted to examine English – majored students’ perceptions towards their teachers’ use of mother tongue as Vietnamese in EFL classrooms in a university in Mekong Delta, Vietnam. The research was designed as a descriptive study with the mixed method using questionnaire and interview as the research instruments. There were 131 participants in this research. The findings of the study revealed that students preferred teachers’ use of mother tongue in the specialized classes (linguistics course, literal courses, and interpretation and translation courses, etc.), grammar courses, and some activities such as explaining incomprehensible words. However, they wished to have more English instruction in language skills classes to enhance their target language proficiency. Several disadvantages of using Vietnamese were also mentioned, for instance, hindering learners’ language improvement, causing their laziness and passiveness. Suggestions are proposed to raise EFL teacher’s awareness on the extent of English and Vietnamese in their teaching to help leaners achieve objective of the class.

Các bài báo khác
Số tạp chí 0(2021) Trang: 1-18
Tác giả: Lâm Quốc Anh
Tạp chí: Vietnam Journal of Mathematics
Số tạp chí 4-september(2021) Trang: 244-2487
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 3(2021) Trang: 38-43
Tạp chí: International Journal of Clinical Biology and Biochemistry
Số tạp chí 3(2021) Trang: 38-48
Tạp chí: Journal of Science and Technology research
Số tạp chí 3(2021) Trang: 1627
Tạp chí: Journal of Science and Technology research
Số tạp chí 4(2021) Trang: 149-155
Tác giả: Phan Anh Tú
Tạp chí: Journal of Economics, Finance and Management Studies
Số tạp chí 9(2021) Trang: 186-201
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 8(2021) Trang: 478-499
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí Volume 04 Issue 09 September 2021(2021) Trang: 2345-2349
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 22(2021) Trang: 1327-1352
Tạp chí: Journal of Nonlinear and Convex Analysis
Số tạp chí 42(2021) Trang: 583–607
Tạp chí: Numerical Functional Analysis and Optimization
Số tạp chí 40(2021) Trang: 1-18
Tạp chí: Computational and Applied Mathematics
Số tạp chí 78(2021) Trang: 769 - 792
Tạp chí: Computational Optimization and Applications
Số tạp chí 4(2021) Trang: 152-166
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 4(2021) Trang: 177-190
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 5(2021) Trang: 85-102
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 33(2021) Trang: 144
Tạp chí: Livestock Research for Rural Development
Số tạp chí Vol. 27(2021) Trang: 1485-1495
Tác giả: Trần Vang Phủ
Tạp chí: Journal of Contemporary Issues in Business and Government
Số tạp chí 20(2021) Trang: 1035-1046
Tạp chí: Empirical Economics Letters


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...