Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Kỷ yếu hội nghị quốc tế 2017
Số tạp chí 5(2017) Trang: 123-139
Tạp chí: Kỷ yếu hội nghị OpenTESOL lần thứ 5 - Innovation and creativity in teaching and learning foreign languages
Liên kết:

Critical thinking has been claimed to have an important impact on learners’ reading comprehension because it can help them analyze, evaluate, construct their thinking, solving problems and reasoning (Ennis, 1989). The current case study aims mainly to investigate in depth the teacher’s questions and students’ critical thinking in high school EFL reading classrooms in the Mekong Delta context. The first purpose was to explore the common features including frequencies of teacher’s questions and the second one was to ascertain whether the teacher’s questions could facilitate students’ critical thinking. Classroom observations and the cognitive domain of Bloom’s taxonomy were adapted as the instruments of the present research. The study results reveal common types of questions that high school teachers often use in reading lessons in a high school for the gifted in the Mekong Delta. Suggestions are made on types of questions that teachers should use more in their class in order to enhance students’ critical thinking.

Các bài báo khác
Số tạp chí 5(2017) Trang: 38-52
Tạp chí: Kỷ yếu hội nghị OpenTESOL lần thứ 5 - Innovation and creativity in teaching and learning foreign languages
Số tạp chí (2017) Trang: 120-125
Tạp chí: The 9th International Conference on Knowledge and Systems Engineering (KSE 2017)
Số tạp chí (2017) Trang: 709-720
Tạp chí: 9th Asian Conference on Intelligent Information and Database Systems
Số tạp chí (2017) Trang: 215-222
Tạp chí: 7th International Conference on Information Science and Technology, April 16-19, 2017, Da Nang, Vietnam
Số tạp chí (2017) Trang: 132-137
Tạp chí: 2017 4th NAFOSTED Conference on Information and Computer Science, 24-25/11/2017, Hà Nội, Việt Nam
Số tạp chí (2017) Trang: 538-550
Tạp chí: UHD-CTU Annual Economics and Business Conference - Can Tho University, January 13-14, 2017
Số tạp chí (2017) Trang: 527-537
Tạp chí: UHD-CTU Annual Economics and Business Conference, Can Tho University January 13-14, 2017

CTUJoS indexed by Crossref

Vietnamese | English


BC thường niên 2019


Bản tin ĐHCT


TCKH tiếng Việt


TCKH tiếng Anh

 
 
Vui lòng chờ...