Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2017
Số tạp chí 7(2017) Trang: 20-29
Tạp chí: Journal on English Language Teaching

It is undeniable that the existence of internationalization has given a great deal of influences within various fields of worldwide nations, namely science, technology, economics, politics, and even education. One of its obvious results is the emergence of intercultural communication and English language has then become as a bridge for cross-cultural communication, thanks to its worldwide lingua franca. For these reasons, Intercultural Communication Competence (ICC) should be more concerned in English Language Teaching (ELT) tertiary contexts. Although ICC in ELT has been long discussed in the previous studies of Vietnamese tertiary contexts, its investigations are revealed differently and separately with regard to its theoretical analysis in this context or its practices in English classrooms. This study aims to gain an indepth understanding on this issue by investigating English teachers' perceptions and practices on ICC in ELT in the context of Vietnamese southern tertiary institutions. The study uses a mixed method, namely a survey questionnaire and interviews to English lecturers from six southern universities in Vietnam. The findings of the study reveal the positive attitudes of English lecturers on ICC in ELT, but certain challenges confronted by their implementations have been highlighted. As a result, some possible measures to enhance ICC engagement in ELT in this context are proposed.  

Các bài báo khác
Số tạp chí 2017(2017) Trang: 1-19
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Set-Valued and Variational Analysis
Số tạp chí 8(2)(2017) Trang: 323-335
Tạp chí: International Journal of Innovations in Engineering and Technology (IJIET)
Số tạp chí 7(2017) Trang: 7-14
Tạp chí: IOSR Journal of Research and Method in Education
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: The International Journal of Engineering and Science
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: The International Journal of Engineering and Science
Số tạp chí 3(2017) Trang:
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering, Management and Science
Số tạp chí 3(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering, Management and Science
Số tạp chí 7(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Development Research
Số tạp chí 4(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Recent Advances in Multidisciplinary Research
Số tạp chí 4(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Engineering Technology and Management
Số tạp chí 8(2017) Trang: 77-101
Tạp chí: European Journal for Research on the Education and Learning of Adults
Số tạp chí 16(2017) Trang: 71-78
Tạp chí: Turkish Online Journal of Educational Technology
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)
Số tạp chí CPE 2017(2017) Trang: 1-16
Tạp chí: Concurrency and Computation: Practice and Experience
Số tạp chí 31(2017) Trang: 67-93
Tạp chí: The LNCS Journal Transactions on Large-Scale Data- and Knowledge-Centered Systems


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...