Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2017
Số tạp chí 00(0)(2017) Trang: 1-15
Tạp chí: Advances in Structural Engineering

In this article, the dynamic analysis of three-dimensional high-speed train-track model is carried out using moving element method. The train comprises a car-body supported by a secondary suspension system to a bogie. The bogie is in turn connected to wheel-sets through a primary suspension system. A total of 16 degrees of freedom is employed to describe the vertical, lateral, rolling, pitching, and yawing displacements of the car-body, the bogie, and the wheel-sets. The Hertzian contact and Kalker’s linear theory are used to account for the vertical and lateral contact forces between the wheels and rails. Two rails are modeled as two Euler–Bernoulli beams resting on a viscoelastic foundation. The moving element method is extended to establish the coupling formulations of the mass, damping, and stiffness matrices in vertical and lateral directions, where the element matrices are formulated based on a convected coordinate system attached to the moving vehicle. The dynamic amplification factor is defined as the ratio of the maximum dynamic contact force to the static load at the contact point between the wheel and the rail. To illustrate the benefits of the proposed threedimensional train-track model, several numerical examples are performed in this study to present the effects of the train speed, the resonance phenomenon, the track irregularity, and track stiffness variations along the track and across the track width on the dynamic amplification factor of the high-speed train.

Các bài báo khác
Số tạp chí 13(2017) Trang: 137-153
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Pacific Journal of Optimization
Số tạp chí 2017(2017) Trang: 1-19
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Set-Valued and Variational Analysis
Số tạp chí 8(2)(2017) Trang: 323-335
Tạp chí: International Journal of Innovations in Engineering and Technology (IJIET)
Số tạp chí 7(2017) Trang: 7-14
Tạp chí: IOSR Journal of Research and Method in Education
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: The International Journal of Engineering and Science
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: The International Journal of Engineering and Science
Số tạp chí 3(2017) Trang:
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering, Management and Science
Số tạp chí 3(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering, Management and Science
Số tạp chí 7(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Development Research
Số tạp chí 4(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Recent Advances in Multidisciplinary Research
Số tạp chí 4(2017) Trang:
Tác giả: Lê Long Hậu
Tạp chí: International Journal of Engineering Technology and Management
Số tạp chí 8(2017) Trang: 77-101
Tạp chí: European Journal for Research on the Education and Learning of Adults
Số tạp chí 16(2017) Trang: 71-78
Tạp chí: Turkish Online Journal of Educational Technology
Số tạp chí 6(2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...