Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7 (2022) Trang: 1-8
Tạp chí: Frontiers in Education

Learning mathematics equips students with the necessary competencies, and
mathematical communication abilities allow them to discuss and exchange
mathematical ideas with others. Correspondingly, research is needed into
ways to help students develop these skills. These data were collected
from 87 students in grade 10 at An Nhon Tay High School in the Cu Chi
neighborhood of Ho Chi Minh City, Vietnam. These students took part in
a quasi-experimental study whose goal was to determine how a four-step
learning model that included activities using the ACODESA method and
mind maps affected the student’s ability to communicate mathematically. In
the experimental group, students were taught using the learning mentioned
above model, while those in the control group received traditional instruction.
To determine the efficacy of this teaching strategy, a quasi-experiment that
included a pre-test, a treatment, and a post-test was designed and carried
out. The student’s development in mathematical and linguistic activities was
evaluated using both quantitative and qualitative analyses of the data that was
gathered. Data gathered may shed light on how effective the learning model is
in helping high school students enhance their mathematical communication
skills. Also, the pre-test and post-test items from the supplementary data files
can be a starting point for creating new learning tasks to evaluate students’
mathematical communication abilities.


Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 16-22
Tải về
Vol. 54, No. 8 (2018) Trang: 54-62
Tải về
Số 17b (2011) Trang: 6-15
Tải về
Số 46 (2016) Trang: 62-72
Tải về
Số 32 (2014) Trang: 7-17
Tải về
Số 25 (2013) Trang: 8-17
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 80-88
Tải về
Số 12 (2009) Trang: 83-90
Tải về
Số 43 (2016) Trang: 93-102
Tải về
18 (2023) Trang: 196-222
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning
6 (2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)
3 (2017) Trang: 23-32
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số 53 (2015) Trang: 9-10,42
Tạp chí: Tạp Chí Giáo dục và Xã Hội
42 (2013) Trang: 84
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm TPHCM
8 (2013) Trang: 229
Tạp chí: Đại họ toán học VN
37 (2012) Trang: 130
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
34 (2012) Trang: 68
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
292 (2012) Trang: 42
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...