Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
15 (2023) Trang: 1-17
Tạp chí: Contemporary Educational Technology

Mobile learning (m-learning) is a crucial educational technology for teacher education due to its
significant benefits and the development of mobile technology. This study’s objective is to
conduct a systematic review and present a recent synthesis of the m-learning literature from
2018 to 2023 in teacher education relating to subject publication year, geographic distribution,
matter domains, mobile devices and technologies used, research methodologies used to
examine the implementation of m-learning, results for pre-service teachers, as well as benefits
and challenges of m-learning adoption. The study used the systematic review methodology and
PRISMA guidelines. A list of 27 studies was included from several relevant studies in four, Google
Scholar, Mendeley, ScienceDirect, and Scopus, databases using inclusion and exclusion criteria
to evaluate the full text after screening the titles and abstracts. The results of this study show
that m-learning has garnered interest in numerous nations worldwide, applied in different
subject matter domains with the use of various mobile devices and technologies. More
significantly, the findings show that using mobile learning to learn positively impacts how preservice
teachers develop their knowledge, skills, and attitudes. Additionally, adopting this
learning style recently in teacher education has certain advantages and challenges, requiring
lecturers, pre-service teachers, and institutions to have the necessary equipment for knowledge,
skills and facilities to achieve efficiency. Consequently, the results of this study can be used as a
guide for research on m-learning in the future and contribute to the body of knowledge about
this pedagogical strategy for teacher training.

Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 16-22
Tải về
Vol. 54, No. 8 (2018) Trang: 54-62
Tải về
Số 17b (2011) Trang: 6-15
Tải về
Số 46 (2016) Trang: 62-72
Tải về
Số 32 (2014) Trang: 7-17
Tải về
Số 25 (2013) Trang: 8-17
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 80-88
Tải về
Số 12 (2009) Trang: 83-90
Tải về
Số 43 (2016) Trang: 93-102
Tải về
18 (2023) Trang: 196-222
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning
6 (2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)
3 (2017) Trang: 23-32
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số 53 (2015) Trang: 9-10,42
Tạp chí: Tạp Chí Giáo dục và Xã Hội
42 (2013) Trang: 84
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm TPHCM
8 (2013) Trang: 229
Tạp chí: Đại họ toán học VN
37 (2012) Trang: 130
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
34 (2012) Trang: 68
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
292 (2012) Trang: 42
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...