Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2018
Số tạp chí 4(1)(2018) Trang: 136-148
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

Cooperative learning has been increasingly recognized as an effective instructional strategy in English language teaching and learning. However, traditional lecturing still dominates in tertiary education inVietnam, thereby hindering students from actively participating in speaking activities or sharing responsibility for their learning. Also, research into cooperative learning in relation to learner motivation in speaking at high school is scant in the Mekong Delta. This paper therefore reports on a study which examines the effects of using cooperative learning structures to increase learner motivation to speak and investigates their attitudes towards this type of interactive learning. Data collected for this study include a one-group pre-test and post-test design, questionnaires, and interviews with grade ten students at a high school in Vinh Long province. The findings indicate that students were motivated and improved in speaking through cooperative learning after the study. Implications for this interactive learning practice to improve student learning in speaking are also presented.

Các bài báo khác
Số tạp chí Volume 2 • Issue 3(2018) Trang: 1000158
Tạp chí: Environ Pollut Climate Change
Số tạp chí 20(2018) Trang: 6325-6335
Tạp chí: JOURNAL OF THE AMERICAN CHEMICAL SOCIETY
Số tạp chí 3(4)(2018) Trang: 104-119
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 6(9)(2018) Trang: 157-162
Tạp chí: The International Journal of Humanities and Social Studies
Số tạp chí 6(8)(2018) Trang: 441-447
Tạp chí: The international Journal of Humanities and Social Studies
Số tạp chí 3 (3)(2018) Trang: 110-131
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 3 (4)(2018) Trang: 49-64
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 1(2018) Trang: 101-115
Tạp chí: Asian Academy of Management Journal
Số tạp chí 7(1)(2018) Trang: 73-90
Tạp chí: The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
Số tạp chí 88(2018) Trang: 147–159
Tạp chí: Mathematical Methods of Operations Research
Số tạp chí Vol. 35, No. 5(2018) Trang:
Tạp chí: Asia-Pacific Journal of Operational Research
Số tạp chí 2(2018) Trang: 21-25
Tạp chí: International Journal of Scientific Engineering and Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...