Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2018
Số tạp chí 3(4)(2018) Trang: 104-119
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching

This paper reports a mixed-methods study designed to explore teachers’ perceptions about using PowerPoint (PPT) as an ICT (Information and Communications Technology) tool in vocabulary teaching in Kien Giang province, Vietnam. The data were collected from the questionnaire and interviews. Participants were sixty EFL teachers from five colleges in Kien Giang province. The findings reveal that participating teachers perceived PowerPoint use in vocabulary instruction as a useful instructional tool; however, there was no significant differences in their perceptions. These participants reported obstacles such as time investment, insufficient knowledge in information technology (IT), and lack of IT facilities. Pedagogical implications are made to encourage the potential use of PPT in vocabulary instruction.

Các bài báo khác
Số tạp chí 161(2018) Trang: 539-546
Tạp chí: Construction and Building Materials
Số tạp chí Vol. 9, No. 4(2018) Trang: 176-181
Tạp chí: International Journal of Advanced Computer Science and Applications
Số tạp chí Volume 8, Number 3(2018) Trang: 223-228
Tạp chí: International Journal of Machine Learning and Computing
Số tạp chí 51(2018) Trang: 324002
Tạp chí: Journal of Physics D: Applied Physics
Số tạp chí Volume 2 • Issue 3(2018) Trang: 1000158
Tạp chí: Environ Pollut Climate Change
Số tạp chí 20(2018) Trang: 6325-6335
Tạp chí: JOURNAL OF THE AMERICAN CHEMICAL SOCIETY
Số tạp chí 4(1)(2018) Trang: 136-148
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 6(9)(2018) Trang: 157-162
Tạp chí: The International Journal of Humanities and Social Studies
Số tạp chí 6(8)(2018) Trang: 441-447
Tạp chí: The international Journal of Humanities and Social Studies
Số tạp chí 3 (3)(2018) Trang: 110-131
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 3 (4)(2018) Trang: 49-64
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 1(2018) Trang: 101-115
Tạp chí: Asian Academy of Management Journal
Số tạp chí 7(1)(2018) Trang: 73-90
Tạp chí: The European Journal of Applied Linguistics and TEFL


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...