Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2020) Trang: 6152-6165
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research

Today, the task of developing competencies, including the ability to solve problems for students, becomes very important. In mathematics education, teaching mathematical problems with effective content can be considered as a teaching method that brings a very positive effect on the education, training and capacity development for students. This study aimed to promote students' ability to resolve real-world problems through teaching exponential and logarithmic equations. An experimental sample consisted of 40 12th grade students at a continuing education centre in Vietnam. The primary instructional activities designed to develop these students' resolving capacities included warm-up, experience, practice, reinforcement and expansion. The data collected was attached to the student's assignments as well as worksheets and qualitatively analyzed to assess students' ability to deal with problems by components such as understanding the problem, acquiring information from practical situations; converting information from real-world situations on mathematical models; searching strategies for solving mathematical models; implementing a solution strategy to find results; and moving from results of solving mathematical models to solutions of real-world problems. Experimental results showed that students considerably increased their ability to cope with problems with logarithmic and exponential equations. Besides, concerning the spirit and learning attitude, students became active, optimistic and self-conscious in the problem-solving stages of the teaching process. Additionally, the implications of showing the relationship between mathematics and practice were drawn to emphasize the real-life applicability of the science of mathematics.

Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 1-6
Tải về
Số 36 (2015) Trang: 1-7
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 108-115
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 63-70
Tải về
Số 41 (2015) Trang: 76-80
Tải về
Số đặc biệt tháng 7- 2023 (2023) Trang: 184-186
Tạp chí: Tạp chí Thiết bị Giáo dục
8 (2021) Trang: 101-108
Tạp chí: European Journal of Education Studies
số đặc biệt, kì 1 tháng 5/2019 (2019) Trang: 80-84
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
91 (153) tháng 11/2018 (2018) Trang: 87-91
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và Xã hội
(2015) Trang: 20-29
Tạp chí: Hội thảo Khoa học của học viên cao học và nghiên cứu sinh năm học 2015-216, trường ĐH Sư phạm TP. Hồ Chí Minh , ngày 9/10/2015
số 6(72) (2015) Trang: 39-48
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường ĐH Sư phạm TP. Hồ Chí Minh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...