Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2018
Số tạp chí 03(2018) Trang: 6334-6345
Tạp chí: International Journal of Social Science and Economic Research
Liên kết:

Action research has become a popular career development tool for teachers around the world and has begun to gain the attention of researchers in Vietnam. Courses in English for Specific Purposes (ESP) are receiving a lot of attention in a variety of disciplines, especially in Vietnamese universities. Action research can provide teachers with the necessary skills and knowledge to influence change positively in the classroom, school and community (Johnson, 2012; Stringer, 2008). This paper aimed to identify the students’ perception of action research in improving the quality of teaching and learning ESP in Can Tho University (CTU). Data research were collected from 200 students at CTU who learned ESP of Sociology, Tourism, Economics, Information Technology, Aquaculture and Agriculture by direct interviews. The descriptive statistical method was used in the study to analyze the students’ perception of the AR as well as applying the AR in improving the quality of teaching and learning ESP. Research resutls showed that CTU students have professional knowledge on AR. Moreover, they have positive perpeption of improving the quality of teaching and learning ESP through action research.

Các bài báo khác
Số tạp chí 10752(2018) Trang: 417-427
Tạp chí: Lecture Notes in Computer Science
Số tạp chí 14(2018) Trang: 24-38
Tạp chí: International Journal of Intelligent Information Technologies
Số tạp chí 3 (2)(2018) Trang: 68-86
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 16(2018) Trang: 255-271
Tạp chí: International Journal of Agricultural Sustainability
Số tạp chí 80(1)(2018) Trang: 19-36
Tạp chí: Sankhya B, The Indian Journal of Statistics
Số tạp chí Volume 50, Issue 4(2018) Trang: 545 – 552
Tạp chí: Bulgarian Chemical Communications
Số tạp chí 10(4)(2018) Trang: 137-148
Tạp chí: CARPATHIAN JOURNAL OF FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY
Số tạp chí 2(2018) Trang: 66-74
Tạp chí: Díké Journal
Số tạp chí 49(2)(2018) Trang: 182-191
Tạp chí: Geotechnical Engineering Journal of the SEAGS & AGSSEA


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...